Juliana Flodin

Kost & träning

Precis käkat mat! Matkorn, broccoli, tomat, lök, oliver och lite köttfärssås. Eller mest sås, gillar inte kött så mycket för er som inte visste det så blir mest sås. Igår började jag med att försöka tänka mer på vad jag äter och byta ut saker jag äter mot nyttigare alternativ. Som idag då jag åt matkorn istället för pasta. Ska även försöka äta oftare! Äter oftast bara 2 gånger om dagen i vanliga fall vilket kanske inte är så bra. Idag har jag varit duktig med det! Frukost mitt i veckan för första gången på månader haha! Kan hända att jag äter frukost någon gång på helgen i vanliga fall. Till frukost blev naturell yoghurt med solroskärnor, äpple som ett litet mellanmål i skolan, skolmat sen nu middag då. Hoppas det håller i sig! Nu är det en ordentlig förändring som gäller! Min träning har jag även ökat. Har ju lagt på mig ett par kilo sen jag la av med att träna så mycket som förr. Vill komma iform helt nu igen innan balen och studenten. Är inte ett dugg nervös över att jag ska hinna det heller eftersom jag verkligen har riiiktigt lätt för att bygga muskler. Vilket är toppen! Tycker det är riktigt roligt att hålla på med träning och kost. Mår som bäst då! Vet inte riktigt varför det försvann ett tag där? Tycker i allafall det är riktigt roligt att jag kommer göra allt ordentligt igen. Eller kanske bättre än för ca ett år sen. Under mina två första år på gymnasiet kan jag erkänna att jag knappt åt något och tränade som en tok! Aja, nog om förflutna dumheter.

Smoothies som jag gjorde igår till mig och Rickard:

1 banan, jordgubbar, blåbär, lite naturell yoghurt och kanel på (som ökar förbränningen). För att bli lite mer mätt brukar jag även ha i linfrön.  

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas