Juliana Flodin

Kategori: Träning

Så här är det & så här går det till

Fått en del frågor och mail kring bantningsopporna. Tycker det är intressant att det väckte så mycket uppmärksamhet och att en del ska lägga sig i. Själv tycker jag det är viktigast att man själv är nöjd med hur man ser ut. Alla tycker och gillar olika. Så för det första måste jag säga att jag aldrig nånsin sagt/skrivit att JAG tycker jag är tjock eller inte äter. Jag är verkligen INTE underviktig heller utan jag är helt normal. Att jag gör det här är för att jag vill se ut som jag gjorde innan sommaren och för att jag tycker träning, mål och dieter är kul. Jag mår bra! Inget mer med det så nu kan ju de funderingarna hos vissa försvinna. 

 

Men för er andra som frågat hur jag gör med sopporna så är det så här :) :

 

Vecka 1

Äter du bara sopporna, 3 gånger om dagen och du väljer själv hur du vill fördela de. Det finns flera olika smaker. Varma som kalla så att du ska få mer variation. Tänk på att dricka mycket vatten eller annan dryck!

 

OBS! Egentligen ska man äta 4 stycken om dagen men jag kände att jag bara behövde 3. Man ska egentligen äta bara soppa i 2 veckor men det tyckte jag inte att jag behövde så jag körde bara i 1 vecka.

 

Vecka 2

Äter du soppor MEN du väjer själv EN måltid om dagen med vanlig mat (nyttig mat). Du äter alltså 2 soppor om dagen. 

 

Vecka 3-6

De tre sista veckorna äter du fortfarande sopporna. Men du äter en vanlig frukost och väljer själv i fall du vill ha en lunch eller middag på kvällen. Du får alltså äta vanlig mat 2 gånger om dagen. När du återgår till att äta mer och mer vanlig mat är det viktigt att du äter hälsosamt och i rätt mängd för att behålla din nya vikt!

 


Vecka 7

Är kuren över och det är då den största utmaningen börjar. Att hitta en god livsstil med rätt balans! Att fortsätta gå ner i vikt fast lite långsammare och hålla din nya vikt. Följ gärna tallriksmodellen, tänk på mängden, välj omättade fetter, frukt, grönsaker, fullkornsprodukter och minska intaget av sötsaker. Hitta en motionsform som passar dig och få den till en vana. Man måste få lyxa till det med sötsaker ibland också och tänk på att man kan äta av ALLT men INTE alltid! 

 

Kom ihåg att det är du själv som ska vara nöjd med hur du ser ut, ingen annan!♥

 

 
 

Formcheck!

 

Blir nog inge gym sen, kör imorgon bitti istället! (Har sovmorgon till halv 3.) Så tänkte ta och köra lite mag- och rumpövningar hemma nu istället. Men innan jag gör det ger jag er en liten formcheck! Har kört intensivt med olika magövningar de senaste veckorna och lite skillnad har det blivit i allafall. Men bättre ska det bli!  

 

Söndag

 

Åt precis en sallad med rostbiff, mums! Har levt på grönsaker, frukt, kött, räkor, bär och ägg de senaste dagarna. Mitt löfte om ett nyttigare liv har jag hållit bra i allafall! Har inte käkat en endaste fet grej. Klart man kan lyxa till det någon gång ibland med godis, vitt bröd osv (man måste ju leva också) men har faktiskt inte varit så sugen som jag trodde att jag skulle vara. Det går bra! :D 

Var ute och sprang en sväng med hunden förut. Idag blir det att plugga sen förmodligen träna. En helt vanlig söndag! 

 

Imorgon kommer min fina hem, jag älskar dig ♥

 

Börjar mitt nyttigare liv

 

 

 

Nu jäklar maxar jag träningen! Har varit duktig och tränat varje dag nu. Men från och med idag börjar jag mitt nyttigare liv! Dvs inget godis, ingen pasta, inget fika, inget vitt bröd, pizza osv.. Dock har jag lovat Kajsa att äta kycklingtallrik med henne en gång snart eftersom det var så länge sen haha! Kommer bestämma mig för ett visst antal gånger i veckan jag får äta pasta, ris och så eftersom det är svårt att sluta äta det helt när man äter i skolan eller har bråttom. Dessutom är pasta så jäkla gott! Kommer inte dricka någon mer alkohol tills jag fyller 18 heller, känner att jag inte behöver det. Så nu blir det att parta loss nykter! Kommer väl dock göra det nån enstaka gång när det händer något speciellt. 

 

Har även satt upp olika mål och hur jag vill se ut inför sommaren. (Nu får ni inte tro att jag vill bli värsta biffen!!.) Vissa har börjat kalla mig för träningsnarkoman har jag hört men tycker inte det är något fel med det. Tycker bara om att träna that's it! Så nu ska jag vara mitt nyttiga jag. 

 

Komma i form!

 

 

Nu ska jag komma i form på riktigt! Börja äta rätt och oftare. Började redan med det lite idag när jag tog bara massa grönsaker och lite av det vegitariska i matsalen och en apelsin till mellanmål. Dock blev det lite godis på dan... Oftast äter jag bara två gånger om dagen. Men nu ska det bli bättring på det! Ska börja äta oftare men mindre portioner frukt osv som mellanmål för att hålla igång min magsmältning. Min mage blir nämnligen uppsvullen när jag äter sällan.

Träningen ska jag inte ändra något på. Håller redan igång tillräckligt mycket (nästan för mycket) och varierar min träning gör jag också. Ganska viktigt för att man inte ska tröttna och träna olika delar av kroppen. Så nu ska det bli bättring med maten och beställas tillskott. Kommer lägga upp olika bilder och tips på vad jag äter under tiden. 

Skriv gärna om ni har några tips! :) 

 

Så här kommer bilder på innan jag ändrar min kost. Har blivit lite mer musklig den senaste tiden i allafall.